Az év marketing ötlete

Download Day 2008

Szeretem a jó reklámokat, különösen ha vicces vagy meghökkentő. De azt is nagyon tudom értékelni, ha különösen nagyon hatékony. Na egy ilyenről szereztem tudomást minap.

Nem másról van szó, mint a Firefox 3 „Download Day 2008” nevű kampányáról. Röviden és tömören, ez nem más, mint egy Guinness rekord kísérlet, méghozzá a 24 óra alatt a legtöbbször letöltött szoftver kategóriában. Kvázi az a cél, hogy a Firefox 3 megjelenését követően, minél többször töltsék le szoftvert.

Az ötlet több szempontból is zseniális.

Egyrészt már a szlogen („Set a Guinness World Record, Enjoy a Better Web”) hangsúlyozza, hogy jó célt szolgál a rekordkisérlet.

Másrészt terjed, szájról-szájra. Nem kicsit, nagyon :) Ugyanis az opensource közösség eleve az aktív fajtába tartozik. De aki nem OS megszállott, az is szívesen részt vesz egy rekordkísérletben. Könnyű ugyanis csatlakozni egy ilyen mozgalomhoz, hiszen a péntek esti kocsmázásnál nagyszerűen el lehet dicsekedni azzal, hogy én bizony meg fogok dönteni egy világrekordot.

Végül pedig a tény, hogy egy Guinness világrekordról van szó. Ez, mérhetetlen mennyiségű média megjelenést biztosít az esemény bekövetkezte után. És mi van, ha nem sikerült a kísérlet? Nos, az roppant érdekes lenne, tekintve, hogy ez az első kísérlet ebben a kategóriában!

A mozgalom honlapján előre igéretet lehet tenni, hogy részt veszel majd. Eddig összesen fogadkoznak a világon, ebből 6644 magyar. (Én a 6600-adik voltam ) Büszkék lehetünk erre a számra, mert a környező országokat jócskán túlszárnyaljuk.

Szeretem a Firefox-ot, plusz a Firefox 3-ról tudom, hogy nagyon jó lesz, ezért én is csatlakozom a mozgalomhoz, a jobb oldalon ott a hivatalos plecsnik egyike.