Google +1

Azért nem sikeres egyetlen egy Google közösségi szolgáltatás sem, mert nincs igazi, kitűzött cél, amit meg akarnának oldani. A Google csak annyit akar, hogy legyen saját közösségi oldala. De mit akarnak a felhasználók?

A Facebook attól sikeres, mert segít az embereknek kielégíteni egy valós igényt. A Facebook segít kapcsolatot tartani a közeli és távoli ismerősökkel, és közben olyan dolgokat megtudni, amit egyébként csak nehezen lehetne kideríteni, pl. hogy a főnök hova megy bulizni hétvégén, vagy a csinos bolti eladó lány szingli-e. Sőt, akár idegenekkel is fel lehet venni a kapcsolatot, ha kicsit megbökdössük :)

D ne csak a Facebookkal példálózzunk: a Twitter-en azokkal tudom tartani a kapcsolatot akik éppen most csinálnak valamit, a Foresquare-en azokkal akik éppen itt csinálnak vagy csináltak valamit, a Linkdin-en meg azokkal, akik kifejezetten üzleti célból kommunikálnak. És lehetne folytatni a sort.

A Google +1 milyen célt szolgál? Nincs kitűzött célja, nincs egy olyan probléma az emberek életében, amit megoldana. Ez igaz a Buzz-ra, a Wave-re és különösen igaz a most bevezetett +1-re is. A Wave lehetett volna jó, mert sokkal-sokkal jobb volt, mint az email. De úgy tűnik, a netpolgároknak pont elég jó az email is.

A +1 viszont semmit, de tényleg semmit nem ad hozzá az emberek életéhez. Minek osszak meg egy keresési találatot a barátaimmal?! Hiszen akkor még nem tudom, hogy mi van ott. És azt talán a Google sem gondolja komolyan, hogy utána visszamegyek a keresőre, csak azért hogy ráplusszegyeljek.