Ki a fontos: a látogató vagy az üzemeltető?

  • honlapkészítés

Az elmúlt években gyakran volt alkalmam megrendelőknek honlapot készíteni. Ilyenkor gyakran felmerül a kérdés, hogy mire kell nagyobb hangsúlyt fektetni: a jövendőbeli oldal látogatóira vagy az üzemeltetőkre, azaz a megrendelőre. Mely felületek és funkciók kialakítására fordítsuk a nagyobb hangsúlyt?

Fejlesztők erre kapásból rávágják: a látogató a legfontosabb. Nos, szerintem tévednek.

A megrendelő a legfontosabb!

Hogy miért? Egyáltalán nem azért mert a megrendelő fizet, ennek a pénzhez semmi köze! Azért fontosabbak a megrendelő igényei, mert Ő az akinek célja van az oldallal! Kitűzött maga elé egy célt, és nekünk (programozóknak) el kell készíteni azt az eszközt, amellyel képes lesz elérni azt.

A látogatók csak oda tévednek.

Ők csak szórakozni, vásárolni vagy olvasgatni akarnak. A céljaik nagyon homályosak, ha egyáltalán van nekik. Persze a megrendelő valódi terveinek eléréséhez az is szükséges, hogy a látogatók is elégedettek legyenek, ezért aztán ők is fontosak. De nem szabad leértékelni azt a munkát, amit az üzemeltető kényelméért teszünk meg.

Mindezt csak azért írtam ide, mert még manapság is készülnek olyan honlapok, amelyek adminisztrációs felülete szinte használhatatlan. Érdemes elgondolkodni azon, hogy ki fogja a legtöbbet használni azt oldalt és hogy mit is jelent pontosan a felhasználó szó!

Új hozzászólás